Тепломасообмін у водопостачанні та водовідведенні
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.08.E.167
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Жук Володимир Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Оволодіння робочими навичками ефективної самостійної роботи (розробка курсів та дипломів) або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх реалізації), здатність досягати бажаного результату за обмежений час з акцентом на професійну чесність та виключення плагіат.
- Оцінити вплив кліматичних, інженерно-геологічних та екологічних особливостей будівельного майданчика на проектування та будівництво будівельних майданчиків.
- Розробка та оцінка технічних рішень для інженерних мереж
- Продемонструвати знання та вміння застосовувати положення гідростатики, гідродинаміки, масообміну, теплових та термодинамічних процесів для розрахунку основних параметрів елементів систем водопостачання та водовідведення населених пунктів.
- Продемонструвати вміння проектувати загалом та розробляти конструктивні рішення окремих елементів систем водопостачання та водовідведення населеного пункту з урахуванням чинних в Україні нормативних документів.
- Здатність враховувати вплив на екологічний стан водних об’єктів технічних рішень при проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію та експлуатації елементів водопостачання та водовідведення населеного пункту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
• Фізика
• Технічна механіка рідин і газів
Супутні та наступні навчальні дисципліни:
* Насосні та повітродувні станції
* Проектування водопостачання та водовідведення малих об’єктів
Короткий зміст навчальної програми: Основні закони теплопровідності, конвективного та променевого теплообміну та їх практичне застосування. Теплопередача крізь плоскі та циліндричні стінки. Інтенсифікація теплопередачі. Теплова ізоляція. Теплообмінні апарати. Основні закони молекулярної та конвективної дифузії. Ідеальні масоообмінні моделі. Масообмін при наявності хімічних чи біохімічних перетворень. Моделювання тепломасообмінних процесів у обладнанні та спорудах водопостачання та водовідведення.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування та тестування у ВНС (30%)
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кравчук А.М. Масопередача в спорудах систем водопостачання і водовідведення: Навч. посібник . - Київ, 2000. - 165 с.
2. Лабай В.Й. Тепломасообмін: Підручник для ВНЗ.– Львів: Тріада Плюс, 1998. – 260 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).