Комп'ютерні технології у містобудуванні

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.03.E.072
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни "Комп’ютерні технології у містобудуванні" є викладення основних наукових положень сучасного моделювання об'єктів та процесів будівництва з допомогою комп'ютерів, придбання студентами вмінь, знань та навиків, необхідних для виконання та читання комп'ютерних креслень різного призначення, що виконуються в умовах САПР і BIM.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. Загальні компетентності: КЗ05. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. фахові компетентності: КСП303. Здатність використання системних методів, математичних моделей та інформаційних технологій у вирішенні проектно-конструкторських та виробничих задач у містобудуванні та територіальному плануванні.
Результати навчання: РН1 (РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії). РН2 (РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва). РН3 (РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії). РН4 (КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації). РН5 (КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних). РН6 (КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово). РН7 (АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами). РН8 (АіВ2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах). РН9 (АіВ3. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти). РН10 (АіВ4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп). РН11 (АіВ5. Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, частини 1 і 2 • Інженерна графіка • Числові методи та інформаційні технології в будівництві • Опір матеріалів • Будівельна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Система автоматизації проектування AutoCAD. Режими рисування і відображення рисунка. Використання команд рисування і редагування. Засоби автоматизації проектування в AutoCAD. Файли сценаріїв, AutoLISP. Визначення геометричних характеристик плоских перерізів засобами AutoCAD. OptCAD. ПК ЛІРА-САПР.
Опис: Становлення, сучасний стан та перспективи розвитку комп’ютерної графіки, її використання у містобудуванні. Можливості Автокада для використання в складі САПР в будівництві (пакетні файли, мова Автолісп, експорт/імпорт графічної інформації). Комплекси прикладних програм на базі Автокада. Геометричні задачі САПР у містобудуванні. Визначення геометричних характеристик елементів будівель і споруд засобами Автокада. Оптимальне проєктування об’єктів будівництва та технологічних процесів у будівництві. Послідовність формулювання задач оптимального проєктування. Програма OptCAD для оптимального проєктування стержневих металевих конструкцій. Розрахунок будівельних конструкцій з допомогою програмного комплексу ЛІРА-САПР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних занять, усне опитування • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): екзамен (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю. Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами підготовки та виконання лабораторних робіт, комп’ютерного тестування. Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.А. Баженов, Е.З. Криксунов, А.В. Перельмутер, О.В. Шишов. Інформатика. Інформаційні технології в будівництві. Системи автоматизованого проектування: Підручник для студ. вищих навч. закл. – К.: Каравела, 2004. – 360 с. 2. Графічна система AutoCAD. Основи інженерно-будівельного креслення, моделювання та анімації [Текст] : навч.-метод. посіб. / [В. І. Топчій та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2017. - 394 с. : іл., рис. - Бібліогр.: с. 390. - 250 прим. - ISBN 978-966-941-077-1 3. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. - К. : НАУ, 2019. - 500 с. 4. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. - К. : НАУ, 2012. - 572 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).