Комп'ютерні технології у містобудуванні
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.03.E.072
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук.
Загальні компетентності:
КЗ05. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
фахові компетентності:
КСП303. Здатність використання системних методів, математичних моделей та інформаційних технологій у вирішенні проектно-конструкторських та виробничих задач у містобудуванні та територіальному плануванні.
Результати навчання: РН1 (РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії).
РН2 (РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва).
РН3 (РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії).
РН4 (КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації).
РН5 (КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних).
РН6 (КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово).
РН7 (АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами).
РН8 (АіВ2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах).
РН9 (АіВ3. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти).
РН10 (АіВ4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп).
РН11 (АіВ5. Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, частини 1 і 2
• Інженерна графіка
• Числові методи та інформаційні технології в будівництві
• Опір матеріалів
• Будівельна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Система автоматизації проектування AutoCAD. Режими рисування і відображення рисунка. Використання команд рисування і редагування. Засоби автоматизації проектування в AutoCAD. Файли сценаріїв, AutoLISP. Визначення геометричних характеристик плоских перерізів засобами AutoCAD. OptCAD. ПК ЛІРА-САПР.
Опис: Становлення, сучасний стан та перспективи розвитку комп’ютерної графіки, її використання у містобудуванні. Можливості Автокада для використання в складі САПР в будівництві (пакетні файли, мова Автолісп, експорт/імпорт графічної інформації). Комплекси прикладних програм на базі Автокада. Геометричні задачі САПР у містобудуванні. Визначення геометричних характеристик елементів будівель і споруд засобами Автокада. Оптимальне проєктування об’єктів будівництва та технологічних процесів у будівництві. Послідовність формулювання задач оптимального проєктування. Програма OptCAD для оптимального проєктування стержневих металевих конструкцій. Розрахунок будівельних конструкцій з допомогою програмного комплексу ЛІРА-САПР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних занять, усне опитування
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): екзамен (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю.
Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами підготовки та виконання лабораторних робіт, комп’ютерного тестування.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. В.А. Баженов, Е.З. Криксунов, А.В. Перельмутер, О.В. Шишов. Інформатика. Інформаційні технології в будівництві. Системи автоматизованого проектування: Підручник для студ. вищих навч. закл. – К.: Каравела, 2004. – 360 с.
2. Графічна система AutoCAD. Основи інженерно-будівельного креслення, моделювання та анімації [Текст] : навч.-метод. посіб. / [В. І. Топчій та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2017. - 394 с. : іл., рис. - Бібліогр.: с. 390. - 250 прим. - ISBN 978-966-941-077-1
3. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. - К. : НАУ, 2019. - 500 с.
4. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. - К. : НАУ, 2012. - 572 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).