Металеві конструкції
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Кущенко Володимир Миколайович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і
письмово.
КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
КСП103. Здатність до розрахунку та конструювання несучих конструкцій і вузлів з’єднання залізобетонних, кам'яних, металевих і дерев’яних конструкцій, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
ПРС102. Продемонструвати вміння розраховувати та конструювати залізобетоні (монолітні та збірні), кам’яні, металеві та дерев’яні конструкції та вузли їх з’єднання із використанням вимог нормативних документів, забезпечуючи надійні та економічно обґрунтовані проектні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Опір матеріалів
Будівельна механіка
Будівельні матеріали
Технологія будівельних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Металеві конструкції» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Будівельні конструкції» визначений державними вимогами і складає 195 академічних годин (6,5 кредитів EСTS), з яких 90 годин відведено на аудиторні заняття, 105 години – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують курсову роботу «Проектування конструкцій робочої пощадки». Форма підсумкового контролю знань – екзамен.
Завдання вивчення дисципліни передбачає: засвоєння студентами сучасних нормативних матеріалів; вивчення класифікації і властивостей матеріалів металевих конструкцій; вивчення роботи і методів розрахунку основних елементів металевих конструкцій; систематизацію конструктивних форм основних елементів металевих конструкцій будівель і споруд (сталевих перекрить, балок, колон, ферм); засвоєння інженерних методик розрахунку і конструювання елементів які працюють на розтяг, стиск, згин; вивчення складу і правил оформлення проектної документації на металеві конструкції будівель і споруд.
Опис: Загальні відомості про металеві конструкції. Будівельні сталі і сортамент. Основи розрахунку металевих конструкцій. Розрахунок і робота елементів металевих конструкцій. Зварні і болтові з'єднання металевих конструкцій. Балки і балкові конструкції. Проектування балок складеного перерізу. Полегшені балки. Проектування колон. Ферми. Проектування в'язей. Огляд конструктивних форм споруд каркасного типу. Огляд конструктивних форм просторових стержньових систем.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів);
екзамен - письмова компонента (50 балів), усне опитування (20 балів).
Разом - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: ДБН В.2.6. – 163:2010 Сталеві конструкції. Норми проектування. Міненергобуд України.
2. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М. « Металеві конструкції». Підручник. - Львів: Світ 2002 р.
3. ДБН В.1.2.-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування.- К; Мін буд України, 2006,-60с.
4.ДСТУ Б В.1.2-3:2006. Прогини і переміщення, Вимоги проектування. - К., Мін буд України, 2006,-10с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Металеві конструкції (курсовий проєкт)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Барабаш Володимир Михайлович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ, ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
КСП101. Здатність застосовувати основні принципи, теорії та методи будівельної механіки для розрахунку елементів будівель та споруд при дії навантажень та впливів різного характеру з урахуванням їх взаємодії, з використанням систем автоматизованого проектування.
КСП102. Здатність до розрахунку та конструювання несучих конструкцій і вузлів з’єднання залізобетонних, кам’яних, металевих і дерев’яних конструкцій, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.
РН05. Використовувати та розробляти технічну документацію на усіх стадіях життєвого циклу будівельної продукції.
РН07. Виконувати збір, інтерпретацію та застосування даних, в тому числі за рахунок пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел.
ПРС102. Продемонструвати вміння розраховувати та конструювати залізобетоні (монолітні та збірні), кам’яні, металеві та дерев’яні конструкції та вузли їх з’єднання із використанням вимог нормативних документів, забезпечуючи надійні та економічно обґрунтовані проектні рішення.
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Опір матеріалів
Будівельна механіка
Будівельні матеріали
Технологія будівельних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота включає: Основи розрахунку металевих конструкцій; З'єднання металевих конструкцій; Балки і балкові клітки; Центрально-стиснуті колони; Загальні принципи проектування каркасів одноповерхових виробничих будівель. ; Конструкції покрівель; Розрахунок рам одноповерхових виробничих будівель; Колони одноповерхових виробничих будівель
Опис: Курсова робота включає: Основи розрахунку металевих конструкцій; З'єднання металевих конструкцій; Балки і балкові клітки; Центрально-стиснуті колони; Загальні принципи проектування каркасів одноповерхових виробничих будівель. ; Конструкції покрівель; Розрахунок рам одноповерхових виробничих будівель; Колони одноповерхових виробничих будівель
Методи та критерії оцінювання: Методи та критерії оцінювання: - залік - 100% (виконання та оформлення КР - 40%; захист КР - 60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи та критерії оцінювання: - залік - 100 балів (виконання та оформлення КР - 40%; захист КР - 60 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.ДБН В.2.6. – 163:2010 Сталеві конструкції. Норми проектування. Міненергобуд України.
2. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М. « Металеві конструкції». Підручник. - Львів: Світ 2002 р.
3. ДБН В.1.2.-2:2006. Навантаження і впливи. Норми проектування.- К; Мін буд України, 2006,-60с.
4.ДСТУ Б В.1.2-3:2006. Прогини і переміщення, Вимоги проектування. - К., Мін буд України, 2006,-10с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).