Технології реконструкції будівель та споруд міського господарства

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.03.E.073
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н. Вибранець Юрій Юрійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є вивчення сучасних технологій реконструкції будинків і споруд і ведення будівельно-ремонтних робіт, враховуючи світовий рівень і конкретні умови (фінансування, наявних матеріально-технічних ресурсів) і використання місцевих будівельних матеріалів та виробів. Крім цього, метою курсу є засвоєння досвіду реконструкції промислових та цивільних будинків і споруд та виконання будівельно- ремонтних робіт відомими фірмами промислових розвинутих країн.
Завдання: КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. ФК08. Здатність визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.. КСП308. Здатність виконувати економічний аналіз у процесі планування забудови, благоустрою, реконструкції, утриманні та експлуатації міських територій і об’єктів міського господарства, використовувати методи інвестиційної оцінки містобудівних об’єктів та міських територій, які підлягають реконструкції
Результати навчання: ПР11. Визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. ПР12. Розробляти конструктивні рішення об’єкту будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати будівельні конструкції та вузли їх сполучення. ПРС306. Вміти використовувати принципи і методи розрахунку об’єктів містобудівної діяльності та міської інфраструктури (транспорт, благоустрій територій, інженерні комунікації та ін.). ПРС310. Бути здатним в складі проектної групи розробляти проекти об’єктів міського господарства та супроводжувати процес проектування містобудівних об’єктів в цілому. КОМ01. уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технологія будівельного виробництва; • Технологія та організація будівництва.
Короткий зміст навчальної програми: Організація та виконання обстежень, оцінка технічного стану будівель; вибір способів посилення конструктивних елементів будівель і споруд, методи посилення фундаментів, стін, балок, колон, перекриття; посилення за допомогою збільшення поперечного перерізу; посилення конструкцій на сприйняття поперечних сил; техніка безпеки при реконструкції будівель та споруд.
Опис: Висвітлені питання обстеження, реконструкції будівель та споруд і підсилення їх конструктивних елементів, розглянуто практичні підходи до реконструкції будівель різного призначення, що враховують технічний стан, а також результати оцінки техніко-економічної доцільності їх перебудови. Наведено рекомендації з вибору підсилення конструктивних елементів як надземної, так і підземної частин будівель. Висвітлений матеріал ґрунтується на нормативних та методичних документах і відображає досвід ремонту та реконструкції будівель, нагромаджений в процесі виконання проектних та будівельно-монтажних робіт.
Методи та критерії оцінювання: • контрольні роботи (письмово), усне опитування (30%) • підсумковий контроль, екзамен: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: графічна робота - 40 екзамен - 50 усна компонента – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронна адреса сайту, матеріали якого можуть бути використані для вивчення дисципліни – http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=11845 2. ДБН В.3.1-1-202. Ремонт і підсилення несучих огороджуючи будівельних конструкція і основ промислових будинків і споруд. – К., 2003 ДБН В.1.1-12:2006. Будівництво у сейсмічних районах України. 3. ДБН В.2.6-163:2010 Конструкції будівель і споруд. Сталеві конструкції. Норми проектування, виготовлення і монтажу – К.: Мінрегіонбуд України, 2011. – 127 с. 4. ДБН В.1.2-2006: Навантаження і впливи. Норми проектування – К.: Мінбуд України, 2006. – 60с 5. Іваник І.Г. Реконструкція будівель і споруд, Навчальний посібник, /І.Г. Іваник// Львів, 2018, 274 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).