Виробнича база та енергоефективні технології будівництва
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.035
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: професор Саницький Мирослав Андрійович
професор Кропивницька Тетяна Павлівна
професор Марущак Уляна Дмитрівна
доцент Каганов Вадим Оскарович
доцент Позняк Оксана Романівна
доцент Марків Тарас Євгенович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії
загальні компетентності:
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
фахові компетентності:
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
СК06. Здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва, складання та використання технічної документації.
Результати навчання: РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН10. Приймати та реалізовувати раціональні рішення з організації та управління будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика
• Будівельне матеріалознавство
• Технологія будівельного виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: особливості формування об’єктів виробничої бази будівництва, енергоефективні технології - основа розвитку будівельної галузі; проблеми енергоефективності у житлово-комунальному секторі; вимоги до сучасних будівельних матеріалів та технологій; основи розрахунку показників енергоефективності будівель; конструктивні рішення утеплення непрозорих огороджувальних конструкцій; ефективні світлопрозорі конструкції; технології енергоефективного будівництва.
Опис: Основи організації матеріально-технічної бази будівництва. Класифікація промислових підприємств виробничої бази будівництва. Визначення економічної ефективності розвитку матеріально-технічної бази будівництва. Основи проектування промислових підприємств будівельної індустрії. Загальні положення. Розрахунок виробничої потужності промислових підприємств. Енергоефективні технології як реалізація принципів сталого розвитку в будівництві; проблеми енергоефективності у житлово-комунальному секторі; вимоги до сучасних будівельних матеріалів та технологій; термомодернізація будинків – основний резерв енергозбереження в житлово-комунальному господарстві; пасивне будівництво – технологія майбутнього; технології енергоефективних конструкцій, енергетична класифікація будинків; технології екологічного будівництва.
Методи та критерії оцінювання: тестування (20%)
контрольна робота (50%)
захист лабораторних робіт (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру.
Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами підготовки і виконання лабораторних, практичних робіт, комп’ютерного тестування та за результатом успішного виконання контрольної роботи.
Форма семестрового контролю – диференційований залік
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни "Виробнича база та енергоефективні технології будівництва" (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14268).
2. Гоц В.І., Амеліна Н.О.,. Нестеров В. Г. Виробнича база будівництва. К.: КНУБА, 2010. 312 с.
3. Саницький М.А., Марущак У.Д., Позняк О.Р. Енергоефективні технології в будівництві: навч. посібник. Львів: Простір-М , 2022. 160 с.
4. Гоц В. І., Павлюк В. В., Шпилюк, П. С. Бетони і будівельні розчини : підручник. Київ : Основа. 2016. 568 с.
5. Виробництво залізобетонних конструкцій і виробів: довідник / Під загальною редакцією Гоца В.І. К.: Основа, 2019. 464 с.
6. Савйовский В.В. Термомодернізація будівель: навч. посібник. Київ: Ліра-К, 2021. 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).